www.cmsnl.comCopytekst is door CMS gevraagd een folder te maken waarbij de beleving van de klant centraal zou staan. “Er moet een gevoel van ‘passie’ uit de folder spreken.” werd mij door het reclamebureau toegezegd. De tekst werd in het Engels overhandigd maar zou in het Nederlands geschreven worden. Hierna zou de folder weer hervertaald worden naar het Engels. Ieder onderdeel dat verkocht wordt bij CMS krijgt de folder mee bij verzenden. Zodoende wordt het nu verspreid over 26 landen.

Copytekst is door reclamebureau ARS gevraagd om als redacteur voor het halfjaarlijks magazine ‘Update’ van Audi te redigeren en te schrijven. De verspreiding van ‘Update’ is bij ongeveer 23 dealers geweest door heel Nederland. Audi ‘Update’ informeert de Audi rijder over nieuwe modellen, geeft handige dealerinformatie en bespreekt bijvoorbeeld de nieuwste ‘gadgets’ die Audi regelmatig uitgeeft.

 Voor Skoda heeft Copytekst de tekst gemaakt voor de najaarsactie. Deze actie werd met name bij de dealer gecommuniceerd. Het is een duidelijk voorbeeld om met een sprekende header en visual de lezer de hele advertentie te doen opnemen.

Het Plantarium is een educatieve ervaring. De opdracht betrof ‘een goede reden vinden om de consument aan te sporen het product te kopen.’ Uiteindelijk is de naam van het concept geworden: ‘geef een wonder cadeau’. Gezien je door de gel heen het zaadje compleet ziet spruiten en tot plant ziet groeien. Ik heb voor dit product een persbericht en een creatieve gebruiksaanwijzing geschreven waarin het concept doorklinkt.

Op de website van Bevlogen Teams was het de bedoeling om een moeilijk verhaal zo gemakkelijk mogelijk leesbaar te maken. Het resultaat mag er zijn. Eenvoudig taalgebruik en toch precies vertellen wat het bedrijf doet. Daar liep deze klant steevast tegenaan. Het is nu eenmaal verschrikkelijk moelijk over jezelf te schrijven. Mijn idee is dan ook; je kunt je eigen tekst wel schrijven… Net zoals je je eigen haar kunt knippen.

Deze website behelst voetreflextherapie, het is een complementaire geneeswijze. Het is een duizenden jaren oude geneeswijze die samen met de reguliere gezondheidszorg erg goed werkt maar ook vanuit zelfstandige basis. Het publiek, de mensen, vinden echter het al snel een vage manier van genezing. Dat moest uit die hoek getrokken worden en dat is erg goed gelukt. De site informeert en enthousiasmeert mensen om vooral eens een afspraak te maken. De site is overtuigend en is zeker niet vaag. Er staat exact wat er verwacht kan worden. Het kostte me dan ook wel even tijd om deze tekst helemaal goed te krijgen. Eerlijkheid gebied me dan ook te zeggen dat Marleen Snels de drijvende kracht van deze site, ook veel heeft gedaan om het zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Daarom spar ik vaak met klanten om de tekst zo precies mogelijk te krijgen. Dit verschilt natuurlijk per vakgebied.

Ook deze website is een complementaire geneeswijze. Het is eveneens een duidelijk voorbeeld van een complexe materie een begrijpelijke tekst maken. Daar komt hij: Orthomoleculaire geneeskunde. Na het lezen weet u heel duidelijk wat het is en zit het ook niet meer in de zweverige hoek van heksen en toverstafjes.